Filmavond: Heart of the Sea.

Hallo lieve bloggers, vandaag hebben we weer een nieuwe filmpost voor jullie. We hebben vandaag namelijk de film ‘Heart of the Sea’ gekeken en hier moet gelijk een review over komen vonden we.  De film ‘Heart of the Sea’ is een Amerikaanse avonturenfilm uit 2015 onder regie van Ron Howard. De film is gebaseerd op het gelijknamige non-fictieboek uit 2000 over het zinken van de walvisjager Essex in 1820. Met een super geweldige cast waaronder; Chris Hemsworth ( wie kent hem nou niet als Thor?), Cillian Murphy (hij speelde o.a. in Inception en Batman Begins), Tom Holland (hij heeft onlangs de rol van Spiderman op zich genomen) en Benjamin Walker (hij speelde in de film ‘The Choice’).blog-divider1Wie kent nou niet het verhaal van de grote walvis ‘Moby Dick’? Maar wat als het verhaal die we kennen enkele gebeurtenissen mist? Wat als het verhaal die we kennen niet de volledige waarheid is? We zien het verhaal door de ogen van de scheepsjongen Thomas Nickerson. Hij vertelt met tegenzin aan een schrijver over zijn belevenissen met de Amerikaanse walvisvaarder Owen Chase die Massachusetts in 1819 verliet onder kapitein George Pollard voor een reis van 2,5 jaar om te gaan jagen op potvissen in hun leefgebieden in de zuidelijke Grote Oceaan. Thomas verteld over  de Essex die onderweg echter zelf geramd wordt door een potvis en op 3700 kilometer afstand van Zuid-Amerika zinkt. De overlevenden van de Essex dobberen 90 dagen rond op zee. Ze zetten koers naar Zuid-Amerika maar om te overleven moeten ze tot het uiterste gaan en het ondenkbare doen om in leven te blijven, ze nemen maatregelen die hun voor de rest van hun leven zal achtervolgen. 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Onze meningen zijn over deze film erg verschillend. Hic@: ‘Ik vond het een erg spannend film, de maatregelen die ze moesten nemen om in leven te blijven vond ik erg verschrikkelijk maar het was wel erg boeiend want deze gebeurtenis en verhaal is dus de reden voor het ontstaan van het boek ‘Moby Dick’ en je ziet dingen gebeuren in de film die je niet had gelezen in het boek. Gibby daarentegen heeft een hele andere mening over de film. Gibby: ‘Ik vond er echt niks aan, het was niet alleen minuten lang naar een film kijken die zich alleen afspeelde aan zee maar daarbij kon ik ook niet geboeid blijven omdat er niet echt veel gebeurde. Chris Hemsworth speelde wel erg goed de rol van Owen daar niet van maar het is gewoon niet een film die ik nogmaals zou willen kijken, de enige scene die me had weten te raken was toen de schipbreukelingen zich moesten wenden tot het nemen van drastische maatregelen, het liet me nadenken over hoe ver ik zou gaan om zoiets te overleven en of ik mijn waarden en normen zou vergeten als zoiets mij zou overkomen.”

Tot de volgende keer en voor nu ciao lovelies, xoxo Gibby & Hic@

7 gedachtes over “Filmavond: Heart of the Sea.

Geef een reactie

