Boekenrecensie: Duizend kilometer tussen jou en mij.

Verklaring van de Titel: Lucy en Owen worden op een gegeven moment in het verhaal gescheiden van elkaar en Lucy verteld dat het wel lijkt alsof ze ‘duizend kilometer verwijdert is van Owen’.
Uitgeverij:
De Fontein.
Pagina’s: 352
Genre: Romantiek.
Waardering:
post-divider-rightDuizend-kilometer-tussen-jou-en-mij|Samenvatting | Het verhaal gaat over Lucy en Owen die elkaar op een avond in een lift ontmoeten net wanneer heel New York zonder elektriciteit en licht zit. Lucy en Owen kennen elkaar nauwelijks maar al snel blijk dat ze meer gemeen hebben dan ze ooit hadden kunnen denken, twee tieners die zich beide alleen voelen in een stad vol geruis en drukte en erachter komen dat ‘alleen’ en ‘eenzaam’ niet hetzelfde beteken. Na een speciale avond en magische nacht keert de licht terug en met dat ook de realiteit, Lucy wordt wakker zonder Owen en met hem is alle magie van de avond ervoor ook verdwenen. Het lijkt haast alsof Lucy zich alles had verbeeld en met de nieuws van haar ouders dat ze gaan verhuizen naar Schotland raken Lucy en Owen elkaar uit het oog, maar verbazingwekkend genoeg niet uit het hart. In de vorm van ansichtkaarten proberen ze wat ze hebben staand te houden maar kan liefde echt elke afstand overbruggen? Of zijn sommige verhalen gedoemd tot een bittere einde?

| Recensie | We hadden echt zoveel gehoord over de boeken van Jennifer E. Smith maar tot nu hadden we niet de kans gekregen om één van haar boeken te lezen tot we er eentje vonden in de bibliotheek onlangs. De situatie die Jennifer heeft geschetst in haar boek is zo goed geschreven dat het haast voelt alsof je gewoon in New York staat en het is onmogelijk om niet verliefd te worden op deze boek. Het leukste gedeelte was naar onze mening dat het verhaal werd verteld van twee kanten, de hoofdstukken wisselen tussen het stille leven van Lucy in Schotland en de drukke leven van Owen in San Francisco. Op deze manier krijg je het verhaal dus van beide kanten te lezen en krijg je de kans om in de hoofd en gedachtes van beide personages te duiken. Het verhaal verloopt erg snel naar onze mening maar verveelt geen moment, het is daarbij ook erg realistisch en verfrissend want door die echtheid zorgt het ervoor dat je zo ontzettend meeleeft met beide personages. Het is ook erg mooi om te zien dat sommige hoofdstukken maar één zin bevatten, maar dat die zin zo krachtig is en tegelijkertijd meer verteld over wat de personages voelen op dat moment dan 10000 woorden ooit konden. Duizend kilometer tussen jou en mij is zeker een aanrader voor de romanticus onder ons en voor iedereen die gelooft in liefde en denkt dat liefde op afstand geen kans op slagen heeft. Want het draait namelijk niet om de hoeveelheid afstand maar om de hoeveelheid liefde die je voelt voor de ander.

Tot de volgende keer en voor nu ciao lovelies, xoxo Gibby & Hic@

2 gedachtes over “Boekenrecensie: Duizend kilometer tussen jou en mij.