Boekenrecensie: Het lot van Callie & Kayden.

“I can handle scars, especially ones that are on the outside.”

Titel: Het lot van Callie & Kayden (boek 1).
Verklaring van de titel: Het hele verhaal draait om Callie en Kayden en het feit dat wat ze meegemaakt hebben in hun verleden hun nog steeds achtervolgd. Wanneer ze elkaar vinden begrijpen ze pas wat het lot voor hun in petto had.
Auteur: Jessica Sorensen.
Uitgeverij: Xander.
Pagina’s: 319
Genre:
Young Adult / Romantiek.
Waardering: ★★★★☆post-divider-right

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

| Samenvatting | Callie is een meisje die worstelt met een onvergetelijke voorval die plaats vond op haar zestiende verjaardag, een voorval die het haar onmogelijk maakt om anderen te vertrouwen. Ze sluit zich af van de wereld om haar heen en leidt een leven als de schaduw van het meisje dat ze ooit was. Overtuigd om de rest van haar leven in stilte en weg van de buitenwereld te lijden zorgt ze ervoor dat niemand haar opmerkt. Maar het leven gaat niet altijd zoals je het plant en daar komt Callie snel achter wanneer ze de mysterieuze en aantrekkelijke Kayden ontmoet. Voor de buitenwereld is Kayden de rijke jongen die alles heeft wat zijn hartje begeerd maar de waarheid is veel duisterder dan je voor mogelijk kunt houden. Achter die parel witte glimlach schuilt een pijnlijke geheim waar Kayden niet langer meer voor kan weg rennen. Kayden die het gewend is om de waarheid achter een glimlach te verbergen komt er al snel achter dat met Callie hij niet langer meer zijn geheim hoeft te verbergen. Maar hoe meer Kayden zijn best doet om deel uit te maken van Callie’s leven hoe harder ze hem weg duwt. Twee Amerikaanse tieners met elk een eigen verhaal, een eigen probleem en een eigen verleden. Je zou het niet verwachten dat die twee elkaar zouden vinden en toch op een bijna magische wijze lijden hun paden toch naar elkaar. Soms is het antwoord op je vragen dichterbij dan je denkt.

| Recensie | Het lot van Callie en Kayden is pas het eerste deel in de driedelige boekenserie, geschreven door Jessica Sorenson. Met zijn opvallend wit gekleurde lettertype had deze boek gelijk mijn aandacht in de boekenwinkel en dan heb ik het nog niet eens over de ‘Notebook’ regenachtige kus die de koppel op de kaft deelt. Jessica weet hoe ze een lezer moet vast grijpen en niet meer los moet laten, het verhaal was zo meeslepend, intens en hartverscheurend dat ik het boek gewoon niet kon neerleggen tot ik het uit had. Dit was zeker niet je ‘gewone’ liefdesverhaal, het was zoveel meer. Het was mooi hoe beide personages op zoek waren naar iets maar niet wisten wat om het uiteindelijk op een onverwachte plek te vinden.

De emoties die je als lezer over je heen krijgt zijn zo afwisselend, van verdriet naar blijdschap en dan weer naar woede. Je voelt met de personages mee, je wilt dat ze verlost worden van hun verleden en een manier vinden om verder te gaan. Wanneer je verwacht dat ze dan eindelijk het geluk gevonden hebben bots je tegen een cliffhanger waarbij je de haren uit je hoofd zou kunnen trekken van onmacht. Het enige wat je dan nog kunt doen is de tweede deel van het boek reserveren via de bibliotheek gezien het feit dat je wakker gaat liggen tot je het vervolg hebt gelezen.  Heerlijk zo’n boek waar je niet genoeg van kunt hebben.

Tot de volgende keer en voor nu ciao lovelies, xoxo Gibby & Hic@

3 gedachtes over “Boekenrecensie: Het lot van Callie & Kayden.